مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:512023-07-15اقتصادي

پل مشترک مرزی اتومبیل رو مرز آستارای ایران و آذربایجان آماده افتتاح


پل مشترک مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان در حد فاصل 50 متری ضلع شمالی پل ریلی آستارا به عنوان یک پل اتومبیل رو و ترانزیتی جدید آماده افتتاح و بهره برداری است.

- ایسنا/گیلان پل مشترک مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان در حد فاصل 50 متری ضلع شمالی پل ریلی آستارا به عنوان یک پل اتومبیل رو و ترانزیتی جدید آماده افتتاح و بهره برداری است.

پل جاده ای(اتومبیل رو) آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان که با هدف اتصال به محور بزرگراهی ترانزیت بین المللی دو کشور همسایه(اتوبان باکو به رشت و قزوین) به طول 89 متر و عرض 30.

60 متر با همکاری وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری های پیشرفته جمهوری آذربایجان و همچنین آژانس ایالتی راه های اتومبیل روی این کشور بر روی رودخانه مرزی آستاراچای در حال احداث بود، با پیشرفت صد درصدی هم اکنون آماده افتتاح و بهره برداری بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان است.

این پل مرزی پس از پل های ترانزیتی تاریخی و پل ریلی، سومین پل مشترک و بین المللی دو کشور همسایه در شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان است که توسط آن بزرگراه آستارا - آستارا و همچنین مسیر آستارا به باکو تکمیل شده و این بز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پل مشترک مرزی اتومبیل رو مرز آستارای ایران و آذربایجان آماده افتتاح

پل مشترک مرزی اتومبیل رو مرز آستارای ایران و آذربایجان آماده افتتاح